Ak už ste niekedy podnikali, určite viete, že na začiatok je dôležité pomenovať svoj cieľ, čo chcem priniesť na trh a v čom je to špeciálne. Dôležité teda je, klásť si správne otázky. Problémom nemôže byť ani nedostatok odvahy. Keď viete, čo chcete, nebojte sa za tým vykročiť. Možno časom vyprchá vášeň, vráťte sa späť k prvej myšlienke, prečo to celé robíte, môže vás to opäť nasmerovať na správnu cestu, pokiaľ váš cieľ a motivácia sú správne.
Zároveň ponúkame týchto 5 krokov, ktoré vám prinášajú myšlienky na zamyslenie sa, čo je v podnikaní dôležité, v čom sa treba zlepšovať, a čo nové možno priniesť.
- Napíšte si svoj biznis plán
Aby ste mali vaše myšlienky pokope na jednom mieste a zároveň tým mali možnosť osloviť aj vašich budúcich finančných podporovateľov, napíšte svoj biznis plán. Efektívny biznis plán by mal obsahovať vaše ciele a zámery, ako aj popis spoločnosti. Ak máte zamestnancov, opíšte štruktúru, ako vaša firma funguje. Nezabudnite ani na prieskum trhu a popísanie jeho výsledkov. Informujte o svojich produktoch, v čom sú jedinečné a špeciálne. Pridajte aj spôsob, ako chcete svoje produkty alebo služby propagovať. Dobrý marketing je súčasťou úspešnosti.
2. Nezabudnite na správny výber marketingovej stratégie
Marketingové stratégie, ktoré môžete využiť, sú rôzne v závislosti od etapy, v akej sa firma a jednotlivé produkty nachádzajú. Etapy sú podľa stránky euroekonom.sk štyri, prvou z nich je etapa zavádzania výrobku. Druhým je etapa poklesu predaja výrobku, treťou je naopak etapa rastu. Posledná etapa sa nazýva etapou zrelosti. Tá nastáva, keď tempo rastu predaja začne spomaľovať. V prípade, že potrebujete poradiť v oblasti marketingu, môžete požiadať o pomoc aj našich mentorov na growni.sk.
3. Pracujte na sebe a zvoľte vhodný mindset
Na to, aby ste zvládli prekonať všetky prekážky na ceste podnikania, mali by ste mať nastavený správny mindset. Čo to znamená v praxi? Potrebujete určitú dávku kreativity, aby ste priniesli do svojho podnikania nové inovácie a rozšírili tak svoju víziu. Zároveň ak máte emočnú stabilitu, viete vyhrať minimálne v boji proti prvým či viacerým nezdarom, ktoré vás neodradia. Významnou črtou je aj svedomitosť. Pokiaľ ju nemáte skúste osloviť niekoho na spoluprácu, kto by vám pomohol s organizovaním času a povinností. Na našej stránke určite nájdete ochotných dobrovoľníkov. A nakoniec snažte sa byť v najväčšej možnej miere asertívny a nebojte sa!
4. Poznajte svoju target group a hľadajte faktor X
Keď už poznáte svoj plán, stratégiu, seba a svoje zmýšľanie, porozumejte potrebám svojej target group. Target group je cieľová skupina, pre ktorú sú vaše produkty alebo služby určené. Na základe toho skúste porozmýšľať o niečom, čo konkurencia nemá a neponúka, čo im môžete priniesť práve vy. Môže to byť váš „faktor X“, ktorým pridáte nehmotnú hodnotu vášmu produktu alebo službe. Faktor X napríklad spoločnosti Apple je inovácia. Spoločnosť tak predvádza dominantnú silu v oblasti techniky s dôsledným prepojením dizajnu a technológie v nových produktoch. Faktor X však môže byť aj súčasťou vašej identity, vízie alebo myslenia. Rovnako to môže byť niečo malé, ale zmysluplné.
5. Nachádzajte správnych ľudí
Pokiaľ vidíte, že veci nezvládate sami a potrebujete poradiť alebo naopak darí sa vám, ale potrebujete posily navyše, kliknite na náš web a nájdite, správnych ľudí, ktorých práve potrebujete. Či už pôjde o mentora, ktorý vás zaučí a pomôže vám nájsť cestu v oblasti, s ktorou si neviete rady alebo o dobrovoľníka, ktorý vám môže pomôcť s vašou nadmernou prácou. Hneď, ako sa váš biznis rozbehne, je tu možnosť rovnako pomôcť ďalším, napríklad tým, že ponúknete vy pracovné príležitosti.
Tak neváhaj a preklikni sa cez link k nám do GROWNi a poď si aj ty vybrať spomedzi atraktívnych príležitostí.
- Mária Pytlová