Preskočiť na obsah

Od Onboardingu po Firemnú Kultúru: Rozhovor o zásadách FrontRow

Veronika Towuru,
Director, People & Culture @ FrontRow

Ako FrontRow podporuje osobnostný a profesionálny rozvoj svojich zamestnancov?

Vzdelávanie a rozvoj zamestnancov je jednou z našich top priorít a robíme v tejto oblasti veľa, takže moja odpoveď bude pomerne dlhá :-).

K rozvoju pristupujeme veľmi systematicky, hneď od nástupu. Už počas onboardingu máme jasne zadefinované kurzy a rôzne školenia, ktoré musí zamestnanec absolvovať, poprípade aké certifikáty (ak ich ešte nemá) musí získať. Taktiež v rámci onboardingu máme vytvorenú sériu praktických úloh/cvičení, ktoré sú naviazané na jedného z našich klientov. Úlohou nového zamestnanca v prvých týždňoch je nimi prejsť, aby si nacvičil a pochopil naše rokmi overené procesy. V rámci onboardingu má každý príležitosť shadowing (pozorovania) ostatných členov tímu a čaká ho spolupráca so seniornejšími kolegami. Na našej internej Wiki máme množstvo materiálov ku konkrétnym digitálnym platformám, ako aj stratégie k marketingovým taktikám. Na Wiki taktiež zamestnanci môžu nájsť knižnicu nahrávok interných workshopov k rôznym témam.  

Na každú pozíciu máme špecificky definované, čo všetko potrebuje zamestnanec vedieť a aké školenia musí mať absolvované, aby sa na danú pozíciu mohol posunúť. Máme celý zoznam kurzov, školení a iných zdrojov, z ktorých môžu zamestnanci čerpať (platené aj neplatené). Platené školenia, certifikácie, atď. hradí tímu spoločnosť v plnej výške. Ak si zamestnanec nájde zdroj vzdelávania, ktorý na tomto zozname nemáme a zároveň je to relevantný kurz k jeho práci, tak mu ho firma rada preplatí. 

Interne máme dedikovaných SMEs (tzv. Subject Matter Experts) na hlavné platené platoformy, na ktorých manažujeme kampane, ale aj taktiky (napr. demand gen SME) pre našich klientov. Jednou z úloh SMEs je zdieľať svoje poznatky a zistenia so zvyškom tímu na pravidelnej báze.  

Po ukončení skúšobenj doby má zamestnanec so svojim priamym nadriadeným tzv. Career Conversations (riadime sa podľa modelu z knihy Radical Candor) a počas týchto stretnutí má nadriadený za úlohu lepšie spoznať zamestnanca, jeho dlhodobé ambície a definovať, kam by sa chcel dostať v rámci svojej kariéry. Kľudne to môže byť ambícia aj mimo našej spoločnosti. Následne sa vypracuje individuálny plán rozvoja, ktorý má z dlhodobého hľadiska zamestnancovi pomôcť získať zručnosti a vedomosti, ktoré bude v tej danej pozíciiv alebo v budúcom lastnom biznise potrebovať.

Aká je firemná kultúra vo FrontRow?

Naša firemná kultúra je postavená na flexibilite, otvorenosti, transparentnosti a neustálom vzdelávaní. Spolupráca a zdieľanie vedomostí je našou prirodzenou súčasťou a je predpokladom pre neustálu inováciu interne, ako aj externe smerom k našim zákazníkom.

Sme profesionáli v tom, čo robíme, ale zároveň sme zastáncami otvorenej spätnej väzby, ktorá nám pomáha rásť a zlepšovať sa. Chyby vnímame ako príležitosti, ktoré nás posúvajú ďalej a pomáhajú nám zlepšovať sa.

Záleží nám na tom, ako sa v práci cítime a do spoločných interakcií vstupujeme s empatiou a dávkou ľudskosti.

Čo bola najzaujímavejšia práca, na ktorej ste pracovali vo FrontRow, a aké boli najväčšie výzvy?

Za ostatné takmer tri roky bolo nesmierne veľa zaujímavých projektov, na ktorých som mala príležitosť pracovať. Počnúc nastavovaním rôznych procesov, implementáciou Lattice (platforma, ktorá nám pomohla optimalizovať proces nastavovania individuálnych cieľov a plánov rozvoja) a spoluprácou s lokálnym leadership tímom na rozvojových aktivitách pre celý tím.

Medzi najzaujímavejšie časti mojej práce jednoznačne patrí budovanie employer brandingu, teda značky zamestnávateľa. Je pre mňa osobne neskutočne zaujímavá téma, ktorá je však zároveň výzvou na čas a zdroje.

Mojou každodennou výzvou je jednoznačne hiring a hľadanie nových marketingových nadšencov do nášho tímu. Nájsť súbor zručností performance marketéra v kombinácii s plynulou angličtinou, ktorá je absolútnym základom pre spôsobilosť stať sa členom nášho tímu, je náročné. Aj preto je pre nás employer branding jednou z ústredných tém.

Digitálny a performance marketing sa neustále mení, niekedy zo dňa na deň. Je úžasne dynamický a keďže chceme poskytovať tie najlepšie služby našim zákazníkom, potrebujeme držať krok s neustálymi zmenami. Vytvoriť balans medzi vysokou úrovňou služieb poskytnutých zákazníkom a wellbeingom tímu je alchýmia, na ktorej nepretržite spolu s kolegyňami a kolegami pracujem. Podľa výsledkov posledného prieskumu angažovanosti zamestnancov, sa nám v tejto oblasti exponenciálne podarilo zlepšiť. Zároveň si uvedomujem, že nemôžeme poľaviť a preto téma wellbeingu ostáva naďalej kľúčovou pre mňa, môj tím ako aj manažment.

Ako FrontRow podporuje diverzitu a inklúziu?

Myslím si, že nás všetkých v tíme poháňa zvedavosť a skrz toho prirodzene vnímame inakosť ako pozitívnu a dôležitú. Jednou z našich základných hodnôt je rešpekt voči ostatným a z toho organicky vychádzame v našich vzájomných interakciách. 

Všetko sa začína už výberovým procesom. Potenciálnych kandidátov vyberáme výhradne na základe skúseností a zručností, ktoré sú pre prácu u nás nevyhnutné. Ako napríklad plynulá angličtina. Uvedomujeme si výhody rôznorodosti v tíme a preto radi dávame počas hiringu príležitosť všetkým, ktorí spĺňajú takzvané hard skills na danú pozíciu.

Súčasťou našich benefitov je finančný balíček podporujúci presťahovanie z inej krajiny na Slovensko a aktívne našimi výberovými konaniami prechádzajú ľudia z iných krajín, vrátane krajín mimo Európskej Únie. Ak nájdeme toho správneho človeka, pomôžeme mu s vízovým procesom. Sme medzinárodný tím a momentálne máme v rámci tímu kolegov a kolegyne z 12 rôznych národností.

Uvedomujeme si, že diverzita a inklúzia nie je iba o tom, koľko ľudí pochádzajúcich z inej krajiny alebo kultúry u nás pracuje a preto by sme do budúcnosti chceli k tejto téme pristupovať s väčším zvedomením a fokusom. Tak ako aj v iných oblastiach, aj tu máme priestor na ďalšie zlepšovanie.

Kto je ideálny zamestnanec FrontRow? Bez ohľadu na to, do ktorého tímu vyberáte.

Do našich tímov hľadáme niekoho, kto má chuť neustále sa učiť, má analytické myslenie a rád pracuje s číslami a dátami. V performance marketingu sú dáta, merania a ich následné vyhodnocovanie kľúčové, preto potrebujeme ľudí, ktorých takáto práca baví.

Zároveň chceme neustále inovovať a zlepšovať to, čo robíme a ako to robíme. Preto druhým dychom dodám, že zároveň hľadáme ľudí, ktorí majú otvorenú myseľ, prinášajú nové nápady a otvorene zdieľajú spätnú väzbu.

Aký je proces nástupu do firmy a čo môže nový zamestnanec očakávať od prvých dní v práci?

Zamestnanecká skúsenosť je z môjho pohľadu kľúčová. Podľa prieskumov Gallup, iba 12% zamestnancov označuje svoju onboardingovú skúsenosť ako výbornú. Čo znamená, že alarmujúcich 88% vníma svoje prvé dni a týždne nástupu u nového zamestnávateľa ako fail.

U nás dbáme na proces nástupu ešte pred samotným nástupom a investujeme čas do tzv. pre-boardingu. Sme s budúcim kolegom alebo kolegyňou v pravidelnom kontakte pred nástupom a postupne zdieľame dôležité informácie. Ja osobne sa v predstihu spojím s budúcimi kolegami cez LinkedIn, ak som nebola priamo účastná na výberovom konaní.

V prípade, že medzi podpisom zmluvy a samotným nástupom máme na plane teambuilding alebo iný event, radi tam privítame aj kolegov, ktorých nástup ešte len čaká. V tomto neformálnom prostredí sa majú príležitosť stretnúť s budúcim kolektívom, čo vnímame ako pridanú hodnotu pre obe strany.

Veľa som o našom onboardingu načrtla už na začiatku nášho rozhovoru, takže tu len doplním pár ďalších informácií. Počas prvých dní samotného nástupu novému členovi tímu vysvetlíme ako u nás všetko funguje a pomôžeme so základným IT setupom. Všetky procesné a people (HR) témy máme zdokumentované na našej Wiki a tak sa k nim jednotlivci môžu kedykoľvek opätovne vrátiť. V rámci performance marketingového tímu máme vytvorený onboarding tím, ktorý je vedený jedným z našich senior manažérov. Ten zasvätí každého do detailov našich interných procesov a všetkého čo sa týka práce pre klientov.

Postupne má nový člen tímu príležitosť spoznať ostatných kolegov pri výbornej káve alebo na našich pravidelných tímových raňajkách.

Ak sa identifikujete s hodnotami otvorenosti, flexibilnosti a neustáleho vzdelávania, a túžite po práci, kde sa cení vaša jedinečnosť a prínos, neváhajte a prihláste sa na prácu vo FrontRow.

Pridať sa do Front Row tímu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *